HOBBY OPEN Trutnov

8. prosince 2012

Mnozí se tady pozastavují nad názvem HOBBY – HOBBY protože nemáme měření a je to tedy neprofesionální. Někteří si tento pojem vyložili tak že když HOBBY tak jen amatérští jezdci , proč tu jezdí profesionálové.Tady nastává otázka kdo je to amatér a kdo profesionál.

Amatér - se považuje pilot který si jezdí jen tak pro zábavu a nechce moc investovat a nebo pilot co na všechno kašle, ke všemu se chová ledabyle a myslí si že to nějak dopadne –ale v tom případě nemůže počítat s tím že to někam dotáhne.

Profesionál - to si taky můžeme vyložit dvěma způsoby. Buď je to pilot který jezdí za nějaký tovární tým a je za to placen nebo sponzorován a nebo laicky je to jezdec který údajně jezdí jen na prestižních závodech a tudíž se předpokládá že to dokonale umí, ale pozor prestižní závody – Mistrovství ČR, český pohár není jen o profesionálech. Je pravda že se na těchto závodech sejdou většinou ti nejlepší a v druhém případě ti co mají na špičkovou techniku, ale to tam může jezdit každý z nás. Řek bych že dnešní závody jsou především o penězích. Přiznejme si to, s lacinou a podřadnou technikou se toho v současné době moc vyhrát nedokáže. Jen s šikovnýma rukama se na startovní čáru postavit nedá. Mnozí na to po čase přijdou a nutí je to investovat, ti druzí časem přestanou jezdit úplně.Řek bych že záleží jen na každém z nás jak se k tomu postavíme.Pokud bude jezdit stále stejná parta lidí kteří jsou většinou začátečníci jen pospolu nikdy se nedostanou kupředu. Jen od zkušenějších se naučí jak správně jezdit, jak naladit podvozky.Takže je jen dobře že i ti zkušení zavítají na naše závody.

Jepík

 

Report z 1. offroad závodu 30.6.2012

V sobotu 30.6.2012 se nám podařilo, snad k všeobecné spokojenosti, uspořádat 1. Hobby Offroad závody na dráze ve Volanově.

Uzavírka přihlášek byla v v sobotu v 9.00 a do té doby se přihlásilo 8 pilotů v kategorii 1:8, 6 jezdců mělo auta na elektrický pohon, zbývající 2 na nitro. V kategorii měřítka 1:6 se přihlásilo 7 jezdců, kdy Miroslav Fischernastoupil s modelem 4x4. Závody se jely na 5 rozjížděk po šesti kolech a po dohodě jedna finálová jízda, také na 6 kol. Vzhledem k počtu přihlášených, rozměrům dráhy a v neposlední řadě také díky tomu, jak jezdci postupně odstupovali jsme mohli pustit na trať od první rozjížďky do posledního kola finále všechny, kteří byli přihlášení v dané kategorii. Po každé rozjížďce byly jezdci přiděleny body, za první místo 10b, za druhé 9b, za třetí 8b. apod. s tím, že dva nejhorší výsledky se jezdci škrtly, podle tohoto bodového ohodnocení se potom piloti seřadili na startu finále.

 

Finále v šestinách jeli 3 závodníci, z prvního místa startoval Miroslav Fischer se startovním číslem 2 a 30b., druhý startoval David Kačer se startovním číslem 3 a 27b a třetí byl na roštu František Fišer se startovním číslem 1 a 25b. Takhle by to bylo za ideálního stavu, ovšem smůla se přilepila na závodní stroj Davida Kačera a auto odmítalo nastartovat. Stanovili jsme limit odložení startu 10min., nakonec z toho byla půl hodina a když jsme již odmávli start, Davidovi se podařilo model nastartovat. Rychlá porada kývnutím hlavy a přestože ostatní jezdci měli už půl kola, David mohl s autem vystartovat. Náskok půl kola pro ostatní byla dostatečná kompenzace. Mirek Fischer jel jako po kolejích pro první místo a se 40b. celkově kategorii vyhrál, držel se ho František Fišer a toho téměř dojel svojí závodní jízdou David Kačer. První místo bylo jasné a po dohodě jsme měli v této kategorii dvě druhá místa.

 

Do finálové jízdy v osminách se kluci zařadili takto: Jaroslav Herman se startovním číslem 4 a 30b., Luděk Nyklíček se startovním číslem 3 a 27b., který byl zároveň jediným zástupcem se spalovacím motorem, na třetí startovaní pozici byli Ondra Nyklíček a Milan Vlačiha se startovními čísly 2 a 5 a shodným ziskem 24b. a z poslední pozice vyrážel Martin Rechtoris s číslem 7 a 20b. na kontě. Nízkým průletem styl start – cíl si dojel pro první místo opět Jarda Herman, Ondra Nyklíček předjel bráchu Luďka, Milan a Martin dojeli na startovních pozicích. Velmi hezkou jízdu jel z posledního místa Martin, který ukazoval skoro 3 kola, že se E-revo může držet závodních speciálů, když je v dobrých rukou, výlet mimo trať mu tuto hezkou jízdu bohužel překazil. Konečné umístění tedy bylo prakticky stejné jak na začátku jízdy, Jarda Herman 40 bodů, Luděk Nyklíček 35b., Ondra Nyklíček 33b., Milan Vlačiha 31b. a Martin Rechtoris 26b.

 

Závěrem se samozřejmě sluší poděkovat těm, bez kterých by se závod nejel. Nemyslím pořadatele, ale jezdce, kteří dorazili a díky fair play chování na trati a přátelskému chováním v depu jsme všichni zažili hezký závodní den a pevně doufáme v další úspěšné hobby závody na naší trati ve Volanově. V neposlední řadě také děkujeme Lence Nepokojové za přípravu občerstvení.

Za pořadatele,

Filip Jelínek, tajemník

 

 

První závody

25. ledna 2012

Hradecký modelklub pořádal dne 22 ledna první halové offroad závody.Samozřejmě že jsme jako zástupci našeho klubu nemohli chybět. Jely se tři kategorie,Buggy, Shortcourse a Hobby. Jelikož to byl náš první závod s modelem buggy ANSMANN X4 pro,rozhodovali jsme se do jaké kategorie nastoupíme.Dalším faktem bylo auto neodskoušeno na závodech  a né zcela dobré vybavení. Volba padla na kategorii Hobby.Přihláška byla podána a celý týden jsme ladili auto - no spíš jsem lítal po baráku a hledal vhodný motor a gumy.Možná někdo namítne že je to kravina ale závody buggyn jsme jezdili tak před deseti léty a navíc dvojí stěhování zapříčinilo že většinu nepotřebných součástí modelařiny bylo uloženo do krabic  a někde uklizeno. Kategorie Hobby předepisuje motor  27 závitů tak mi dalo docela fušku vybrat z deseti kousků ten správný aby něco vydržel.Gumy jsme použili značky Schumacher,samozřejmě by byly lepší minipiny ale jako na potvoru jsem vyhrabal jen tři.Konečně nastal den D,ten ale nezačal zrovna moc optimisticky.V noci nám onemocněla velká opora našeho teamu moje přítelkyně - střevní schřipka,mladej to prodělal v tejdnu tak se to dalo čekat.Počasí taky nebylo moc OK,deset centimetrů sněhu na silnici a nefunkční větrák v autě zaručovalo fakt adrenalinovou jízdu. Po menším bloudění po Hradci jsme konečně dorazili na místo.Tělocvična byla příjemně vytopená,profil tratě předurčoval dobré svezení,tak hurá na to.S prvními najetými koly v tréningu byl Ríša s autem maximálně spokojený,Sice rychlost nebyla nijak závratná ale jízda bez chyb a čistá stopa zaručovala dobré výsledky.Ti co měli nadupané motory často chybovali tak nebyl problém je pojet i o několik kol.
Rozjížďky proběhly v pohodě,dvě první a jedno druhé místo zaručovaly ve finálovkách start z nejlepšího místa. Po polední přestávce,kde jsme se mimochodem nacpali objednanou picou,jsme nedočkavě čekali na finálové jízdy.Naše skupina jezdila jako poslední,bylo dost času a tak jsme sledovali jak jezdí ostatní.Souboje Jurenky s Dostálem kteří si nedarovali ani metr tratě byli pěknou podívanou. Všechny finálovky jsme vyhráli s přehledem.Po shlédnutí výsledků jednotlivých finálových jízd jsme zkonstatovali  že i s tak málo výkonným motorem by jsme byli schopni konkurovat i jezdcům ve skupině B kategorie Buggy.Na příští závody vyměnéme motor za silnější a pokusíme se vybojovat přední řady v kategorii Buggy.Několik fotek ze závodů naleznete zde http://www.pepavich.cz/weby/shortcourse/index.php/2012/01/zavody-objektivem-davida-tanecka/

 

Rozloučení se sezonou 2011

30.prosince 2011

Rozloučení se sezonou 2011 proběhlo 30 prosince v odpoledních hodinách.Venku chumelilo a to nevěstilo nic dobrého,navíc nemrzlo tak to vypadalo na pěknou čvachtu.Na dráze byla dost velká zima ,foukal studený vítr ale povrch dráhy vypadal docela dobře.Sešli jsme se v počtu tří členů já, Ondřej a Luděk.Vytáhli jsme káry a chystali jsme se pojezdit.Já a Ondřej jsme měli nabito - no prostě elektry.Luděk se trohu trápil s nitrem,dokonce se v jednu dobu zdálo že si ani nepojezdí.Motor startoval tak vehementně až se mu začalo kouřit z motoru startéru.Nakonec mu přeci jen motor naskočil a startér to přežil.Hold v tak studeném počasí nejde všechno tak hladce.Pocítili jsme to i mi, stuhlé baterky nedali takový výkon jako obvikle.Za chvilku jsme vyjezdili stopu,užili jme si to  parádně az na ty zmrzlé ruce.Sněhu na dráze bylo asi pět centimetrů,pod ním docela tuho takže žádné bláto se nekonalo,což nás docela potěšilo že auta nebyly  špinavý. Jen škoda že se nás nesešlo více,mohla být větší sranda . Jízda ve sněhu je jiný zážitek  a což tak na ledě to by byla paráda.Rozloučení proběhlo v pohodě,sice vymrzlí jsme se rozjížděli k domovu ale s dobrou náladou. Už se těšíme na příští rok - to teprv všechno rozjedeme.

foto z poježdění je zde http://jepik.rajce.idnes.cz/Zimni_pojezdeni